fredag 10 juni 2011

Älskade Hunderi!

Det finns inget bättre för mitt välbefinnande än Hunderiet, möjligtvis min familj, men det ena kan aldrig ersätta det andra.

Och med Hunderiet menar jag allt som rör mina och andras hundar. Jag har träffat så oändligt många trevliga, duktiga och uppmuntrande vänner på kurser, tävlingar och träningar. Ingen av de som jag har stött på har varit missunsam eller på annat sätt fått mig att må dåligt (eller så har jag omedvetet förträngt det snabbt..). Alla är generösa med tips och glada tillrop, och jag hoppas att jag ibland ger något till dem också, jag gör iallafall så gott jag kan.
Igår hade jag förmånen att träna med 5 st av den skaran. Vi körde SM upplägg på Stockholmsavdelningen, och trots värmen skötte sig alla bra, Imza inte minst. Hon kämpade på super i värmen, och hennes tidigare lite tveksamma inställning till att jobba i 30 gradersvärme var som bortblåst. Allt gick ju naturligtvis inte felfritt, men jag är så otroligt nöjd med hennes inställning, så om vi konserverar den till nästa helg kommer jag vara nöjd.

Varmt!

Häromdagen tränade jag för Anne Dahlin, och när hon tittade på vårt fria följ, sa hon att hunden var det inget fel på men jag däremot höll på med både det ena och det andra, så nu måste jag skärpa mig.
Anne sa också en klok sak som jag ska ta med mig, först och främst på SM, men även resten av vår karriär, och de kloka orden var "om det är någon i ekipaget som ska dra ner poängen är det hunden". Jag gillar den idén, det är ju jag som vet vad det handlar om, och kan jag inte ta ansvar för min del kan jag ju inte kräva att Imza ska sköta sin bit.

Idag har vi en vilodag (lite små träning har det ju ändå blivit), så vi styrde kosan mot en sjö där hundarna fick bada och busa, mycket uppskattat. Själv satt jag på bryggan och njöta av att bara finnas, underbart.

Skönt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar