söndag 17 oktober 2010

Nere på botten....

Jag hoppas att min och Imzas botten är nådd. De senaste tävlingarna vi har gjort har varit allt annat än lyckade. Varken Imza eller jag är engagerade, och då blir det ju därefter. Jag har på senaste tiden haft svårare än vanligt att hålla ihop oss under tävling, och som jag ser det finns det fler möjliga orsaker till detta.
1. Jag har alldeles för mycket strul på jobbet, vilket gör att jag inte har någon energi överhuvudtaget?
2. Imza är sjuk?
3. Har tränat alldeles för allvarsamt den senaste tiden?
4. Fått hjärnspöken av mina först SM-kvalpoäng?

*Jag vet att Imza är känslig för hur jag beter mig och därför kan det mycket väl vara min energibrist som spökar.
*Jag har varit hos veterinären med Imza, hon har fått penicillin mot lite hudproblem, så vi får se vad det ger, annars är det väl dags att kolla fästing sjukdomar
* Min energibrist leder till dåliga träningspass, och jag har slarvat med belöningar, och det är kanske det som kommer igen
*Man vill ju så gärna ha några bra resultat, så det är klart att det finns prestationsångest inblandat.. Å andra sidan tänker jag att om jag inte kan motivera oss tillräckligt för att hålla ihop en vanlig tävling kommer jag aldrig att klara att tävla SM...

Jag hoppas nu på att mina träningskompisar kan hjälpa mig och Imza att hitta lusten igen, annars får det väl bli vallning eller agility, det tycker hon iallafall är väldigt roligt...

Vi trivs med inomhus tävlingar, så jag tänkte tävla några såna och se hur det går, samtidigt som jag naturligtvis lägger om min träning. Om hon efter några inomhustävlingar fortfarande inte tycker att det är roligt, kommer jag ta ett långt avbrott i tävlandet och satsa på proffs hjälp..




Jag har svårt att fokusera på positiva saker, och låser mig därför lätt i negativa tankar, och det hjälper ju varken mig eller Imza, så det jag ska börja med är att jobba med min egen inställning till tävlandet, och också se alla fördelar Imza har, inte bara hennes brister. Ska kanske ställa oss framför spegeln några gånger om dagen och tala om för oss hur duktiga vi är;)

Ouzo och jag går valpkurs för Lotta Linusson, och det är jättenyttigt att träna inomhus med mycket störning. Än så länge har han skött sig bra, jag kan dock sköta mig lite bättre.. Han har fortfarande lätt att fokusera, trots att det finns många andra runt omkring, jag hoppas att det kommer fortsätta vara så.

Hur som helst så är ju Imza världens bästa, det får jag inte glömma i all tävlingsstress!!!

2 kommentarer:

  1. Heja er! Inte tappa sugen nu. Ni är ju världens duktigaste och dessutom är hon redan lydnadschampion *gör vågen*. Kram från mig och nervvraket :)

    SvaraRadera
  2. Uppmuntringshejarop (oj långt ord) från mig och Missy också! Vi tycker att ni är världens bästa och står alltid stumma av häpnad och är imponerade när vi ser er träna! Hoppas att ni hittar motivationen snart!

    Kram Anna

    SvaraRadera