måndag 20 juni 2011

SM debut avklarad!

Så var helgens SM debut avklarad. Och jag måste säga att jag är nöjd med min och Imzas insats. Efter en lång dag i regnet i fredags, blev det äntligen dags för lottning, jag lyckas naturligtvis dra nr 61, dvs sist av ALLA på kvatävlingen. Men, men, det är ju bara att gilla läget.

På lördagen var vi på plats vid 7-tiden, och sittande i grupp och platsliggning gick runt 8-tiden. Sen blev det en oändlig väntan till efter 15, då det var dags för oss att köra. Lördagen var varm och solig, så jag såg till att Imza drack ordentligt, och vilade i bilen som naturligtvis stod i skuggan.

När det var ca en timme kvar tills jag skulle starta blev jag rejält nervös, innan hade det kännts helt ok. Som tur var hade Madde Daleo kommit då, och peppade mig, och hjälpte mig med förberedelserna.
När det väl var dags, gick jag in i den berömda bubblan, och kom inte ut förrän programmet var färdigt.
Jag kände att jag stöttade och hjälpte Imza på ett bra sätt genom programmet, och hon verkade nöjd med min insats.

Hur gick det då? Jo, man får ju vad man förtjänar brukar jag säga och det gällde även på SM. Mitt mål med SM starten var att både jag och Imza skulle ha roligt, och det hade vi. Uppladdningen har alltså varit fokuserad på glatt humör och positivt tänkande, och lite mindre fokus på utförande av momenten. Jag insåg att sneda sättande kommer som ett brev på posten när Imza taggar upp, och helhetsträningen har vi slarvat med, så Imza blev lite ofokuserad på slutet, men jag kan ändå känna att det var rätt uppladdning för SM debut, om vi kommer med nästa år ska jag göra lite annorlunda.

Summasumarum tycker jag att en 25 plats av 61 startande inte är något att skämmas för, vi lyckades även få ihop till ett första pris, och det känns också bra. Med mina kvalpoäng borde jag hamnat runt 50:nde plats, så med tanke på det gjorde vi ett rejält uppsving.

Jag fick verkligen mersmak, och jag hoppas Imza tycker lika! Nu är vi laddade för att komma ut och tävla om en kvalplats till nästa års SM!!


Lottning av dirigeringsapport

Fria följet

Rutan

På söndagen tittade vi på finalen och det märks ju en tydlig klasskillnad mot oss vanliga dödliga, men om man kämpar hårt kanske man kan sälla sig i deras sällskap någon gång framöver...

Grattis Maria och Ylle till SM segern, hoppas formen håller i sig till VM i Paris om några veckor!


Sist men inte minst vill jag tacka alla som stöttat och peppat oss på vägen fram till, och under SM, ett extra stort tack till min familj och mina träningskompisar som ställt upp i vått och torrt och gjort det möjligt för mig att delta!

1 kommentar: