fredag 24 september 2010

Mera kurs...

I onsdags var det dags för kurs för Maria Hagström, anordnat av Botkyrka BK.

Vi var 7 ekipage med hund och några åhörare.

Jag deltog med Imza, och fick som vanligt massa bra tips.
Det jag valde att träna på var ingångar på plan med efterföljande fritt följ, eftersom jag tycker att hon tappar engagemanget första biten i fria följet.
Maria fick också titta på Imzas apportering, eftersom hon har bättre fart ut än in. Andra passet fick jag tips på hur jag kan jobba vidare med tempo och att hon ska ta i mer.
Det är slarvig grundträning som ligger till grund för de flesta av våra problem, men jag jobbar vidare och hoppas på att det inte är för sent..
Om inte annat så kommer jag ha nytta av det i min träning med Ouzo.
Jag har också anmält mig och Ouzo till en tävlingsinriktad valpkurs hos Lotta Linusson, den börjar på onsdag och kommer hålla till inomhus, det blir spännande att se hur han klarar den miljön.
Om jag får gissa kommer det inte vara några problem, men man vet ju aldrig. Nyttigt att börja inomhusträning redan i tidig ålder.



Idag har jag och hundarna varit ute på en långpromenad med lillkillen i vagn, vissa dagar är det lyx att ha sjuka barn.... Några kantareller hittade jag också, och hann till och med binda upp hundarna innan de klev i dem, så till lunch blev det kantarellomelett, gott!
På söndag är det tävling igen, hoppas att Imza och jag håller ihop, och att regnet inte öser ner..
I morgon, lördag, är det kvaltävling till landslaget i Katrineholm, och jag önskar alla stort lycka till!

1 kommentar: