måndag 5 september 2011

Nya tag..

Livet går vidare, och för varje dag känns det lite lättre, även om saknaden fortfarande är enorm. Hade redan tidigare anmält Imza till några tävlingar, och funderat mycket på om jag skulle orka tävla eller inte, men kom fram till att jag mår nog bäst av att köra på. Det är ju alltid roligt att tävla och träffa alla gulliga medtävlare och funktionärer. Så igår var det dags, samling på EHDK kl 10.30. Åkte hemmifrån vid 9 så gott om tid. Allt gick bra ända till sista biten till klubben. Stannade och frågade folk om vägen men lyckades ändå inte hitta.. 10.27 började jag känna mig lite halvstressad. Ringde en funktionär, som via telefon hjälpte mig rätt. Hon sa även att det inte var någon brådska, 3:orna var inte klara än.. Skönt.. Så kom jag äntligen fram ca 10.40. Lottningen hade de väntat på mig med, så jag drog nr 2 av 6. Hann rasta Imza innan gruppmomenten, och på dem fick vi fullt. När det började dra ihop sig till vår tur tog jag Imza ur bilen, och hon kändes pigg och glad. Summasumarum skötte vi oss på plan, det enda som vi har lite negativa vibbar till är gå-rutan, men den lyckades den med, även om TL kom fram efter tävlingen och påpekade att det var det enda som han tyckte vi brast lite i glädje på. Jag tycker jättemycket om att få konstruktiv kritik, särskilt om den levereras på ett trevligt sätt som Leif Wärme gjorde igår, tack!

Här kommer poängen:

Sitt i grupp 10
Platsligg 10
Fritt följ 9
Gå-rutan 9.5
Inkallning 9.5
Rutan 9
Tre apport 9.5
Metallapport 10
Vittring 9.5
Fjärr 9

Resultat: 302.5 poäng och första placering.

Är så glad att vi för första gången passerade 300 poängsgränsen, eftersom det har varit ett mål. Nu hoppas jag på några till bra resultat så vi får vara med på SM 2012 också;-)

!

Anledningen till att Imza gick bra tror jag är att all min oro för Ouzo nu har släppt, det är inte lätt att träna en hund när man vet att den andra mår dåligt både psykiskt och fysiskt. Ovisshet är det värsta tycker jag, nu kan jag sörja det som varit och gå vidare i livet, vilket också gör att jag blir en betydligt duktigare tränare/förare åt Imza, och det är ju nog så viktigt.

3 kommentarer:

  1. Sörjer med dig över fina Ouzo, man ska verkligen inte behöva ta det beslutet du behövde göra. Men all creed till dig som orkade göra det och inte utsätta din hund för mer lidande än nödvändigt. Vi sänder stora kramar till er.

    Sedan vill jag ju självklart säga stort grattis till 300+, snyggt jobbat. Jobba på nu och fixa kvalet till SM 2012, för nästa år vill jag se er i finalen;-)

    SvaraRadera
  2. Såg jättefint ut igår!! Grattis!!

    SvaraRadera
  3. Supergrattis till så fina poäng! Ledsamt att läsa om Ouzo, hoppas träningen med Imza hjälper dig i sorgen.
    Irene & Minna & Jenni

    SvaraRadera