måndag 7 november 2011

Olli, världens bästa brorsa!

Nu har Ouzos kullbror varit hos oss i snart 1 månad, och vad vi gillar den killen allihop!

Ser han inte sådär härligt galen ut?!

Han vill så mycket, och jag gör allt jag kan för att styra våra framfarter åt rätt håll. Det tog bara några dagar tills han hade förstått att det lönade sig att vara runt mig, och nu leker han fint med både bollar och kampleksaker, även om vi jobbar vidare på det också.
Sitta på vänster sida med kontakt och viss störning går bra, första steget fot går för det mesta bra, sitt kvar har vi lite trassel med, han lägger sig gärna.
Apportbocken håller han i ett par sekunder, och inkallningen går som smort.
Snabba lägganden har vi också haft på agendan, och vid sidan av allt detta tränar vi mycket grundövningar, byta föremål, snabbt ut mm.

Han är otroligt träningssugen och min största utmaning just nu känns som om det är att inte träna för länge, för även om hans vilja finns så måste jag ju se till att han inte blir alltför trött i huvudet om det ska vara kvalité på hela passet.

Rent allmänt är han en super social och glad kille och älskar mina barn lika mycket som de älskar honom. Med tre barn i familjen och alla deras kompisar måste mina hundar trivas med full fart!
Lite fysträning för Olli har jag också påbörjat, vilket är vansinnigt enkelt eftersom han tar i i allt han gör, även där känns det som om min utmaning är att bromsa i rättan tid.

Olli kom som en skänk från ovan i precis rätt tid, ibland undrar man om det verkligen bara är slumpen...
Tack alla inblandade för att jag fick förmånen att ha världens bästa Olli hos mig!

Nu längtar jag till i vår när jag ska gå kurs för Helene Lindström och Sofia Edlind, men till dess hoppas jag att vi har kommit ytterligare en bit framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar