söndag 22 augusti 2010

Svensk Lydnadschampion!


Idag var jag iväg till Botkyrka och tävlade med Imza. Onsdagens träningstävling gick allt annat än bra, så jag hade inga stora förhoppningar på dagens tävling. Imza är ju skendräktig, och det är ju inte så lätt att koncentrera sig på tävling när man har bebistankar... Gruppmomenten gick iallafall bra, så det fanns ju ingen ursäkt att dra sig ur, bara att köra på...
Det var en trevligt upplagd tävling, sol och glada miner, precis som det ska vara!
Tävlingen hade sina knepigheter, bla rutan var svår, så det var rätt många som missade den, även riktigt rutinerade ekipage.

Så här blev resultatet för vår del:

Sitt i grupp 10
Platsliggning 10
Frittfölj 9.5 (tränger vä sväng i språng)
Gå-rutan 10
Inkallning m stå o ligg 10
Rutan 6 (ojämnt tempo, går in bakifrån, många kommandon) (Imza såg inte rutan, men sprang dit jag pekade och hamnade så småningom där hon skulle)
Apport med dirigering 8 (extra kommando) (Imza var på väg till mitten, jag fick stopp på henne och sen blev det bra)
Hopp-metall 8 (kommando före kast(?) ojämnt tempo)
Vittring 9 (DK ut, släpper föremål) (Jag sa kommandot så tveksamt, så jag var tvungen att säga det igen, Imza rakt fram till rätt pinne, tar den, släpper, kollar igenom resten, tar rätt och kommer in)
Fjärr 9 (DK läggande) (Jag sa Imza innan ligg (?), korkat att ge bort 4 poäng...)

Summa 274.5 poäng, inget strålande resultat poängmässigt, men Imza jobbade på även när det blev svårt tex rutan och det är jag glad för!

Nästa mål blir väl att samla SM-poäng, och det är väl bara att kämpa på!

2 kommentarer: