söndag 15 augusti 2010

Liten blir stor






Idag tappade Ouzo sin första tand, och det är ett helt gäng som sitter lösa;) Han blir 16 veckor på torsdag, och är nu en riktigt stor kille. Långa, skrangliga ben och öron som ibland står och ibland hänger, vad ska det bli av detta??

Hur som helst tycker jag att han är ursöt o charmig, och det är ju huvudsaken...Hans färdigheter för tillfället är klossen, sitt, ligg, stå, sitt under gång, början till ligg under gång, början till vittringsapportering, och lite annat smått o gott.. Något har vi ju sysslat med under de dryga 7 veckorna vi har levt tillsammans.

I morgon börjar jag jobba, och det känns som om den evighetslånga semestern kunde fortsatt en stund till, men det är ju bara att bita ihop och se hur vardagen artar sig. Imza har mått alldeles utmärkt av att få lite konkurrens om min uppmärksamhet, hon "lider" när det är Ouzos tur att träna, och det tycker jag gott hon kan göra;)

Fördelen med att livet återgår till det normala, är att jag under hösten har mycket roligt att se fram emot, träning för Maria Hagström och träning för Mona Kjernholm är bara ett par av dessa. Sen är det ju all "vanlig" träning med alldeles "vanliga" superduktiga kompisar också, och det är ju bland det bästa som finns!

I tisdags började jag min valpkurs, och det är ett roligt och intresserat gäng jag har framför mig under kurstillfällena. De tycker kanske emellanåt att jag är en riktig nörd, men det tar jag gärna, så länge det handlar om hundträning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar