torsdag 16 juni 2011

Det är nära nu..

Med skräckblandad förtjusning inser jag att det är snart, MYCKET snart dags för vår mästerskapsdebut.
Imza känns fin, och jag har försökt att planera och tänka igenom hur jag ska göra på tävlingen. Jag hoppas verkligen att jag inte blir så nervös att jag alldeles spårar ur, utan kan lotsa Imza genom tävlingen på det bästa sättet.
De sista dagarna har jag bestämt mig för att inte träna, för det hon kan det kan hon och resten får det gå som det går med. Jag tror att risken är större att jag får något obotligt hjärnspöke om något oförväntat händer på träning, och då hakar upp mig så mycket på det att jag inte kan fokusera på resten av tävlingen. Om det är en bra uppladdning eller inte får vi väl se på lördag.
Även om Imza har vilat har jag själv legat i hårdträning, nämligen med att lära mig kasta metallapporten med höger hand, och eftersom jag är vänsterhänt är det ett större projekt än man kan tro. Jag hoppas att jag ska få till ett hyfsta kast, i annat fall hoppas jag att Imza räddar situationen, hon brukar vara duktig på att hoppa tillbaka även om det blir snett.
Håll tummarna för mig på lördag!
Återkommer med resultatrapport efter helgens bravader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar