onsdag 1 juni 2011

Jaaaa, SM here we come...

Idag fick jag det officiellt bekräftat, jag och Imza ska tävla lydnads SM! Fantastiskt kul, och jag hoppas att jag kan hålla tankarna på rätt saker och njuta av mitt första, men förhoppningsvis inte sista, mästerskap i fulla drag. Som tur är har jag riktigt bra och erfarna träningskamrater som hjälper mig att tänka på massa runtomkring saker som man inte vet om innan man varit med själv. Vi har tränat SM upplägg ett par gånger, inklusive vila mellan ringarna, transporter mellan sitt i grupp och platsläggande, fladdrande plastband, osv. Det känns extra kul att Imza för tillfället är superladdad inte ens värmen igår påverkade henne särskilt mycket, jag hoppas vi kan hålla i den känslan 2 veckor till. Igår var vi på Botkyrka BK och tränade, och man blir ju riktigt glad när man får höra att jag och Imza hade dagens finaste fria följ och bästa metallapport. Och två av tre av mina träningskompisar ska tävla VM, så det är ju inga amtörer direkt;-)


Det som också ska bli riktigt roligt är att träffa massa hundkompisar som man inte ser så ofta, stämningen på SM förra året var fantastisk, och jag hoppas att årets SM blir lika lyckat. Kort sagt, jagg hoppas det blir en positiv upplevelse som ger både mig och Imza mersmak, hon är ju bara 4 år, så det finns ju massa tid för mer träning och förbättringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar