fredag 21 januari 2011

Träning för Anne Dahlin

Igår var jag och Sara med Ouzos syster Oui till Anne Dahlin för lite privatundervisning. Sara har tränat för Anne förut, men för mig var det en ny tränare. Och jag kan inte säga annat än att hennes sätt att tänka, förklara och visa passade mig som handen i handsken!
Riktigt trevligt att känna så redan efter första gången, och som ni förstår hoppas jag att det blir betydligt flera!
Hon har en fantastisk erfarenhet, och hennes sätt att få fram informationen till eleverna är bra.
Det som jag tyckte var roligt var att hon "vågade" visa med Ouzo, så att allt blev lite mer konkret. Hon var också tydlig med vad som behövde förbättras men på ett positivt och uppmuntrande sätt.



Jaha, och vad var det hos min lille prins som saknades? Jo STADGA!!! Jag vet att jag har slarvat med den träningen, eftersom jag tycker att det är så härligt med all energi och snabba rörelser som han har, men inser också att det är dags att ta tag i det nu... Så nu j-klar ska det tränas stadga! Jag vill ju att han ska tycka att det är superroligt att bara stå, på samma sätt som han tycker att det är skitballt att fara runt som en galning! Att han älskar att träna kan nog ingen ta miste på, han var som vanligt duktig på att koncentrera sig och fokusera på övningarna.
Han är verkligen helt fantastiskt rolig att träna, och jag måste inse att bara för att han kan stå still, kommer inte hans energi försvinna!



Med Imza tog jag upp det "gamla" vanliga problemet med sättande under gång, och återigen fick jag höra att det var ordförståelsen det brister på..
Det som Anne däremot lyckades med var att förklara och visa hur jag stegvis ska gå tillväga för att göra det svårare och svårare. Jag har ju annars lätt för att hoppa över mellanstegen och gå direkt från enkelt till jättesvårt, och då tappar jag ibland Imza på vägen.
Sen visade jag några stegförflyttningar ckså, och de såg bra ut, men jag använder min vänsteraxel som hjälp, och när jag var stilla med den så blev Imza lite tveksam, så här ska det tränas (bort) vänsteraxelvridningar.

Nu är det 2 veckor kvar till dubbeltävlingen i Rättvik, dessvärre är jag nästan säker på att Imza kommer börja löpa vilken dag som helst, så vi får se hur det blir med den tävlingen...
Om hon börjar löpa kommer jag ändå åka upp för att heja på Madde Daleo med fina Mick, och då får Ouzo följa med som lite miljöträning. Hur som helst tror jag att det kommer bli en riktigt mysig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar