lördag 15 januari 2011

Kiropraktor

Igår var jag med Imza till en kiropraktor. Jag tycker att hon har haft lite diffusa problem, lite ovillig till att sätta sig bl a.
Jag har själv trott att det sitter långt bak i ryggen, och med tanke på att hennes kullbror sorgligt nog fick avlivas nyligen för ryggbesvär har jag varit riktigt orolig.
Kiropraktorn, Ingrid Schönning hittade mycket riktigt en låsning långt bak på höger sida, två kotor var inte så rörliga som de skulle. Imza blev behandlad och ska nu ta det lite lugnt med brottningsmatcher och hopp i ett par dagar.
Imza tyckte stundtals att behandlingen var skön, men hon var lite skeptisk till själva kotknackeriet. Jag hoppas på att detta ska få henne att må bättre, naturligtvis ska hon få uppföljande behandling också.
Om det har varit en orsak till att hon har haft problem med sättandet under gång återstår att se, men det är ju alltid skönt att ha fått henne genomgången. Nu håller jag tummar och tår att det "bara" är en vanlig låsning och inte har någon värre medicinsk förklaring.
Eftersom Imza ska vila fick Ouzo en ensam träningsstund idag, och jag är så glad över min lilla kille, vilka framsteg han gör när jag gör rätt! Det blev en liten kort träning på vår skaftväg, några steg fritt följ, några ingångar, sitt kvar, inkallning, platsliggningsträning och ligg-sitt. Han var verkligen super, fina lilla unghunden:). Längtar till det blir barmark och ljusare kvällar så man kan träna lite mer regelbundet!


Kan det vara någon liknande lek som har orsakat Imzas besvär kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar