onsdag 4 maj 2011

På det igen..

Länge sedan jag bloggade, har sina förklaringar som jag inte tänkte trötta er med, men kort sagt har det senaste 6 månaderna inte varit som jag varken önskat eller planerat på många sätt..

Hunderiet har dock flutit på om än i ett betydligt sparsammare tempo än vad jag brukar ha.
Fick för en vecka sedan reda på att jag står som 2:a reserv till SM, så med stor sannolikhet ska lilla jag till stora tävlingen i juni. Fantastiskt roligt, men också väldigt skrämmande. Och om inte om fanns så hade jag med lätthet kommit med efter vår senaste tävling, men med en 0:a på gå-rutan blir det svårt, trots bra tävling i övrigt (278 poäng).
Så nu ska jag och Imza ladda, hur man nu gör det... Har sett på Lydnads SM 1 gång, och aldrig varit i närheten av att själv delta. Har fått lite tips på uppladdning idag av Ann Dahlin, som jag tror passar mig och Imza bra. Jag har bestämt mig för att om vi kommer med till SM så ska jag och Imza njuta i fulla drag!

Med Ouzo går det också framåt, sakta men säkert. Igår var vi som sagt hos Ann Dahlin och tipset på fritt följ jag fick för några veckor sedan, har resulterat i att den lille herren faktiskt visade upp ett riktigt tjusigt fritt följ igår. Det finns såklart mycket kvar att jobba på, men turbostarten och fysisk närkontakt har iallafall minskat.. Tror kanske vi kan få till en klass 1 start på sensommaren. Resten av momenten i lydnadsklass 1 är inga större problem, men de måste jobbas vidare på de också.
Pallen träning hos Ann, han har härlig attityd min lilla Ouzo..

Så idag är jag full av ny träningsenergi eftersom jag vet hur jag ska gå vidare med både Imza och Ouzo, härligt!

I övrigt så har ju koppelpromenader med Ouzo varit ett rent helvete, eftersom han drar som en idiot, och hur mycket jag än mutat och bråkat med honom har det inte hjälpt. Men nu har jag anpassat mig istället, på med sele på Ouzo och midjebälte på mig så kan vi båda njuta av promenaderna. Träningsvärk i rumpan kom som ett brev på posten eftersom jag håller emot i varje steg, men en vältränad rumpa kan ju bara räknas som bonus:-). Ouzo älskar sin sele och skriker som en äkta draghund när den kommer fram, så om han inte blir en lydnadshund, får jag väl köpa några sibirian huskys och satsa på drag:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar