tisdag 11 januari 2011

Det finns hopp..

Med Ouzo har jag haft det svårt att komma igång med den riktiga träningen. Vi har lekt, och byggt grunder, men sen har det liksom tagit stopp.
Jag hade privatlektion för Maria Hagström innan Nyår, och då var han mer vild än tam. Hon såg en del trevliga saker, men jag fick lite "skäll" för att jag inte hade styrt upp det ordentligt.
Det var vad som behövdes för att jag skulle sätta fart. Har varit konsekventare och noggrannare i min träning efter det och idag fick jag kvitto på att det funkar.
Idag var det träning i Kungsör som stod på schemat, och Ouzo och jag tränade ingång med stadig kontakt, några steg fritt följ, lyfta och hålla metall apport, hopp, inkallning (tävlingsmässig) och ställande i galopp.
Mina träningskompisar (och jag) blev imponerade över hans utveckling. På mindre än 2 veckor, kan han koncentrerat gå fot några steg, sitta still, komma med apport och stanna snabbt och distinkt. Superhund!!! Och detta trots mycket störningar i form av apportbockar, hundar och leksaker (förutom konerna).
Jag filmade med min uråldriga kamera och ska se om jag kan få till någon film här på bloggen...
Nu börjar tränings- och tävlingsdjävulen gnaga i mig på allvar:)
Imza tränade jag lite allmänt med, och hon var också duktig, men idag får hon sola sig i lillebrors glans.
Längtar till nästa riktiga inomhus träning, och håller alla tummar att det har lossnat på allvar och inte var en engångs företeelse....


Ouzo och hans supersöta och duktiga syster Oui

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar