söndag 1 augusti 2010

Vallat!

I tre dagar har jag varit katt- och fårvakt åt Imzas och Ouzos uppfödare.

När man ändå är där två gånger om dagen så är det ju lika bra att valla lite;). Alltså 6 korta pass har Imza fått och Ouzo har intresserat tittat på.















Det var länge sedan jag vallade så både Imza och jag var ringrostiga. Ingeting gick väl helt hundra, men det gick ok, och det är tillräckligt bra. Imza är duktig på att lyssna på mig (för det mesta), och håller sig självmant på bra avstånd till djuren. Hon har vida flanker (ibland lite för vida) och driver med bra tryck.
Hon älskar det och det går inte på något annat sätt att få henne lika trött, både fysiskt och mentalt som vallningen.

Eftersom hon är lite skendräktig är det kul att kunna få henne att anstränga sig ordentligt.

Jag har tagit lite vallbilder, men det är inte det lättaste att valla och sköta kameran samtidigt, så bild kvaliten är inte på topp.

Vi är även hundvakter åt Ouzos mamma Fan, hon är lika enkel att ha o göra med som Imza, inga som helst problem med varken det ena eller andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar