måndag 24 maj 2010

Barn, barn, barn


Så har helgen sett ut här hemma, och det var inte bra våra egna 3 utan en del andra också..
Det började lördagmorgon kl 06:20, då två kompisar till min flickor kom hem så att deras pappa kunde få gå en golfrunda med min man.

Kl 12 kom de hem från golfrundan, jag skjutsade mellanflickan till kalas, sen till stallet och även lite hundträning. När jag kom hem från stallet vid 15-tiden, hade det kommit en knappt 2-årig pojke som vi skulle passa över natten eftersom föräldrarna skulle på bröllop.

Kl 21 rasade jag och mannen i säng vilket var tur eftersom det kl 06.20 ringer en kompis och frågar om hennes dotter och systern till pojken som vi redan passade kunde komma, eftersom bröllopsgästerna inte hörde när det ringde varken på telefon eller på dörren..:)

Kasta sig upp ur sängen och fixa frukost till hela gänget. Min lilla son hade tagit av sig blöjan i sin säng, så både han och sängen behövdes totalsaneras. De barn som inte var våra hämtades vid halv elva, och då åkte jag till stallet. Resten av dagen var det bara de vanliga grannbarnen som sprang in o ut här hemma och det är vi ju vana med:)

Sen hem och rasade ner i soffan i en timme, kl 18 åkte mannen till K-skoga och kommer hem igen på natten till onsdag. Ja det var den här helgen det...

Tur att det regnade igår så man kunde ta det lugnt med gott samvete..

Ja just det natten till söndagen blev jag väckt av en orolig Imza som jag som tur är skyndade mig att släppa ut, det bara forsade ur henne. Har väl ätit ett och annat snusk i stallet. Hade inte velat ta hand om den sörjan här inne, när alla barnen var här...

Hur som helst har alla barnen både våra egna och alla lånebarn skött sig utmärkt, vilket ju naturligtvis underlättar det hela.

1 kommentar:

  1. Tusen miljarder TACK!!!! För att ni ställde upp för oss med barnvakt (både den planerade och den pinsamma oplanerade... *skäms*)

    Ni får hojta till så kanske ni kan få en barnfri helg tillsammans?

    / Trötta Carro och trötta Alex

    SvaraRadera