söndag 7 februari 2010

Tävlat

Idag var det alltså dags för andra starten i eliten. Förberedelserna har ju varit lite sådär, det är ju inte helt lätt att hitta ställen med lite snö där det inte är halt.

Jag måste säga att (som vanligt) så var min känsla att det gick sämre än det gjorde. Jag kom på 4:de plats av 9 starter, och lyckades skrapa ihop till ett första pris, trots nolla på hopp-metall, och ett missat skifte i gå-rutan.

Ett steg närmare lydnadschampionatet!

Imza var övertaggad, vilket visade sig i fria följet där hon i språngmarsch nafsade mig i benet, men glad det var hon!

Så här såg poängen ut:

Sitt i grupp 10
Platsliggning 10
Fritt följ 8 (nafs)
Gå-rutan 6 (ngt steg, sitter ej, dålig upphämtning)
Inkallning 9.5 (ngt sent stå)
Rutan 10
Apport m dirigering 9 (ngt tveksam)
Hopp-metall 0 (hoppar inte tillbaka)
Vittring 8.5 (tveksamt gripande)
Fjärr 10

Summa:262.5 poäng

Det som kändes bra idag var att hon tyckte att det var jättekul, och fjärren som jag slitit med gjorde hon jättefint. Vittringen har vi haft problem med eftersom hon har haft för mycket apporteringstänk, men idag analyserade hon alla pinnar ordentligt. Tveksam i gripandet, men det oroar jag mig inte för. Så det är jag också nöjd med.

Det som jag skulle vilja förbättra till nästa tävling är att tävla utan nolla och att sittandet i gå rutan blir mer säkert. Som det är nu är hon väldigt känslig för hur jag säger "sitt", vilket blir alltför sårbart på tävling.

Summasumarum tycker jag dagens insats inte är något att skämmas för, och hennes nivå på de flesta momenten känns faktiskt bra!

Nu tror jag inte det blir någon tävling förrän om någon månad, Imza ska snart löpa, och jag vill få vittringen mer säker och slipa lite på allt annat också:)

4 kommentarer: