söndag 14 februari 2010

Här händer det inte så mycket..



Träningen den här veckan har minst sagt legat lågt. Varken ork eller tid har funnits.
Jag har ju naturligtvis tränat en smula på köksgolvet, men det var verkligen bara en smula..
Idag åkte jag iallafall till ridhuset som Hölö-Mörkö BK har hyrt på söndagar, och körde igenom det som hade lite för mycket förbättringspotential på tävlingen;-)

Det blev alltså språng marsch utan nafs, metallapportgripande i smutsigt ridhus och sättande under gång i olika röst och tonlägen. Summasumarum gick allt bra, trots att agility gänget körde ca 2 meter ifrån oss.
Imza var taggad men höll koncentrationen bra. Hon "dödade" sina leksaker och det är något som kommit på sistone, att hon verkligen leker med dem, och inte bara lägger sig och passar på dem. Kul!

En annan uppskattad belöning är att få köra slalom och tunnel, och det passade ju perfekt nu när det stod en färdig bana i ridhuset. Agilityfolket blev lite impade av hennes slalom, de visste inte ens att hon kunde såna saker.. Men slalompinnarna som jag köpte till min dotter så att hon kan träna norwichterriern, har ju stått på gräsmattan, och jag har inte kunnat låta bli att prova lite med Imza, med riktigt bra resultat, om jag får säga det själv.. Jag har inga ambitioner med agilityn, men Imza tycker att det är kul, och jag tycker att det kan lätta upp stämningen lite på de annars rättså petiga lydnadspassen.

En inkallning och en fjärr gjorde vi också, och inget större att klaga på, utom att hon damp ner på ställandet på inkallningen, men jag vet att det kan komma när hon tycker jag tar i lite för mycket. Måste jobba på det.

Jag håller på att längta ihjäl mig till våren når det blir torra fina planer utan en halv meter snö, eller åtminstone variationen från en halv meter snö till vattenpölar:)

För första gången ska jag försöka lägga in en bild, vi får väl se om det funkar..

2 kommentarer:

  1. Hej, råkade "snubbla" in på din sida & kände igen din fina Imza:-) Vi sågs på Kjernholmskursen i dec. STORT GRATTIS till tävlingsresultatet! Ett steg närmre championatet;-) Kram ifrån oss

    SvaraRadera
  2. Längtar också till torra härliga planer och en vårsol som värmer! Och så tycker jag ni ska börja köra mer agility, Imza vill ju ;)

    SvaraRadera