fredag 19 februari 2010

Jag tycker om snön, jag tycker om snön, jag.....


...tycker att det räcker med snö nu!!!!
Vill kunna träna vilka moment jag vill, inte behöva tänka på djupsnö och halka!

Jag blir ju inte gladare när man hör att det ska komma upp till en halvmeter snö i natt. Köksgolvet är snart utnött av fjärrskiften och stegförflyttningar.

Mitt engagemang börjar också nötas ut, vet inte om det är lika bra att bestämma mig för att Imza ska få en längre vila, eller om jag ska fortsätta nöta de få moment som är "lätta" att göra i snön eller inne....

Nästa vecka ska jag iallafall till UK på arbetsresa, så då får hon (och jag) några dagars total träningsvila , husse lär ju inte få något ryck, och förresten vet han att det är förbjudet...

Det kanske bara är det som behövs för att vi ska komma igen, eller egentligen att jag ska komma igen, Imza är på;)

Har hursomhelst tränat lite även denna vecka, måndag med mina träningskompisar i Gnesta, och tisdag hemma på garageuppfarten. Imza sköter sig bra, och fokus har legat på sättande under gång, med olika röstlägen, och språngmarsch utan nafs! Lite köksgolvsträning har det också blivit, främst fjärrskiften, och de börjar kännas riktigt säkra nu. Några omgångar med vittringspinnarna har det blivit, men hon har börjat kännas lite osäker igen (hon tar rätt, men är osäker i själva "börja leta" steget, är rädd för att göra fel), så det skulle behövas riktig mängdträning på det, olika platser flera gånger om dagen tror jag är lösningen på problemet. Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar