måndag 1 februari 2010

Ännu en intensiv helg till ända

Den här helgen blev (som de flesta) intensiv och trevlig. Min man sa att "lugnt får vi ta det någon annan helg", och det känns som en bra sammanfattning..
Hundträningen går ju lite på sparlåga i djupsnön, men vi kämpar på så gott det går. Lördagen gick åt till att vara i Nyköping på Allmänlydnadsinstruktörsutbildning hela dagen. Imza fick göra allmänlydnads passet eftersom vi inte gjort det förut, och det klarade hon med glans (skam vore väl annat).
Barnen hade vi utlokaliserat på 2 olika ställen eftersom Markku pluggade hela dagen. Började känna mig lite hängig på lördagskväll, men det fanns det inte tid till eftersom jag skulle baka kladdkakor till söndagens 1-årskalas. Tänk att lilleman redan blivit 1 år!!
Söndagmorgon träff med projekthunden, och efter det ut till stallet för en underbar ridtur med min kompis i djupsnö och sol! Det är dessa ridturer man får spara i minnet till hösten när det är mörkt o regnigt!
Kom hem från stallet, duschade och städade lite, sen kom gästerna. Efter ca 3 timmar gick den sista gästen och jag började må sämre (eller hade tid att känna efter ordentligt kanske).
En timme senare satt jag i ett kokhett bad med 39 graders feber. Gjorde inga fler knop, utan la mig framför TVn tills det var dags att sova. Imza fick en helt träningsfri dag! Det var länge sedan sist, och nu känner jag att idag måste jag göra något, åtminstone vittring och fjärr;) Jag mår bättre, men inte bra, så dagen blir lugn. Ikväll ska jag en snabbis till stallet och ta hand om hästarna, och sen är det årsmöte på Hölö-Mörkö BK, få se om det är jag som kniper "Bästa Lydnadshund" för andra året i rad, eller om det är någon annan som tänker lägga beslag på den titeln... Återkommer med rapport!
Nästa helg står det tävling på schemat, det känns inte helt bra eftersom det var väldigt länge sedan vi länkade ett helt program och överhuvudtaget tränade ett ordentligt pass, men en erfarenhet rikare blir man ju iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar