torsdag 14 januari 2010

Årets Emenemare i lydnad

Jag och Imza har blivit utsedda till Årets Emenemare i Lydnad, vilket vi bugar och bockar för! Det finns en hel del duktiga ekipage som vi konkurrerat med och det är jättekul att vi sticker ut i mängden.

Annars har jag börjat jobba, så hundträning har det inte blivit mycket av, vi fortsätter naturligtvis jobba på med fjärr och vittring främst.

Jag har även börjat (igen..) med luktdiskriminering, och den här gången känns det som om hon fattar konceptet. Jag tycker att det lätt blir lite för mycket apporteringstänk i vittringen och det får man ju bort i luktdiskrimineringen (om man inte gör som Imza har gjort de tidigare gångerna jag försökt, snabbt apporterat papperslappen..), så jag ska fortsätta med det och se om det kan hjälpa till att lösa våra vittringsproblem.

Fjärren tänker hon jättefint bakåt på sitt från stå när jag är nära, men det glöms bort när jag går ut på lite avstånd, bara att kämpa på.

Jag har anmält mig till tävling den 31 januari, och som vanligt så känns det som om tiden blir knapp, särskilt nu när det är svårt att få till bra utomhus träningar, men, men, vi blir ju iallafall ännu en erfarenhet rikare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar