torsdag 12 november 2009

Träningskick

Igår när jag tränade på Södertäle BK så fick jag en sån där riktig lyckokänsla. Jag tränade dirigeringsapportering, hopp-metall, vittring och fjärr tävlingsmässigt, sen körde jag lite inkallning efter det. Imza var strålande, trots lite missar av både henne och mig i dirigeringsapporteringen och vittringen, så var KÄNSLAN där. Allt var enkelt och roligt! Inga problem med inkallningstempot, hon "smattrade" på alla spring delar i alla moment. Möjligtvis var hon på gränsen till övertaggad, men det gör inget just nu! Häromveckan trodde jag att hon var på väg att bli skendräktig, men det var inget som visade sig igår.

Idag har jag vallat lite på förmiddagen, och kört ett kort lydnadspass nu på kvällen. Hon är supertaggad, och vi leker mer än vi tränar. Det hände dock en liten incident, när jag tränade helomvändning lyckades jag kliva på hennes svans, och hon hoppade genast ut en bit. Jag hoppas att det försvinner lika fort som det kom.. Det är konstigt med henne, hon verkar ha tassar och svans precis överallt, och hon gillar inte när jag kliver på dom...
I morgon ska jag till Gnesta och träna med några nyfunna träningskamrater, jag hoppas att vi får det lika trevligt som vi brukar.

Nu är det dags för TV-soffan, det är vi värda...

1 kommentar:

  1. Tassar och svansar överallt känner jag igen! Härligt med en så bra känsla på träningen!

    SvaraRadera