fredag 13 november 2009

Fredag den 13:nde.....

Ja, jag brukar ju inte bry mig om vidskepelser, men idag har jag haft oturen med mig. Jag har tappat bort min plånbok, och naturligtvis hade jag i morse lagt i 1000 kr i min annars alltid tomma plånbok, eftersom jag skulle köpa ett BackonTrack täcke till Imza. Jag vet att jag hade plånboken här hemma, men när jag skulle tanka i Gnesta var den borta... Det kan hända att jag lagt den på biltaket när jag åkte och att den tappats någonstans på vägen.. Det blev till att spärra kort och polisanmäla körkortet. Banken sa iallafall att det inte finns några uttag gjorda idag, så det är ju bra.

Träningen i Gnesta gick hyfsat, bra fritt följ, bra rutskick till vänster. Strul när (dumma)jag skulle skicka till höger och inte hade gjort rätt förberedelse. Efter ett antal inte så bra skick tränade vi lite annat, inkallning som var riktigt bra, lite temposänkning på sträckan från läggandet. Hopp-metall som var bra, inte blixtrande tempo men tillräckligt bra. Körde sedan en höger ruta igen på helt nytt ställe och då gick det bra. Vi börjar få kläm på dirigerings momenten även om de absolut inte är hundra än. Konskicken har blivit riktigt bra, men måste fortsätta tempoträning så de håller sig fina.
Jag vet inte när jag ska lära mig att inte tjata moment om det går bra första gången, det är ibland som om jag bara måste provocera fram fel, för att sen få "panik" när felen kommer. Vi avslutade med att de andra gjorde en platsliggning och jag gjorde sitt i grupp.Hon sitter lite för avslappnat, måste fortsätta intensitetsträningen.
Nu är min största flicka på sitt första disco, och det var skräcktema, så jag har ansiktsmålat både henne och en kompis, sen ville ju lillasyrran också va vampyr, så det var bara att måla ett barn till...

1 kommentar:

  1. Hej svejs! Ska du tävla på söndag? Såg att du var med på pm:et :)

    SvaraRadera