tisdag 17 november 2009

Hur grått kan det bli??

Nu var det evigheter sen man ens skymtade solen, lockar ju inte direkt till några stordåd på hundträningsfronten.. Jag har iallafall pillat lite på både det ena och det andra och istället för att bråka på henne om att sätta sig på dyblöta planer har vi fokuserat på konskick, dirigeringsmomenten, inkallningar och vittring. Det har både hon och jag tyckt varit roligt trots att det regnar och är blött. Små korta fritt följ pass har vi gjort inomhus, men det blir ju inte någon uthållighetsträning direkt;-)
Igår var jag i Gnesta och spårade för första gången på 7 månader (fy, vad tiden går...) hon skötte sig med den äran trots att spåret inte var helt plätt lätt. Lite budföring gjorde vi också, och det är något hon gillar skarpt! Hon älskar ju allt och alla och om de bjuder på korv när man kommer blir det ju ännu trevligare!
Idag har vi varit och vallat och det går sakta men säkert framåt, hon är lugn och trygg med djuren och har bra flanker (säger de som vet). Lite köksgolvsträning har det också blivit.
I morgon ska jag till Södertälje och träna, och på torsdag ska jag träffa Maria Rydkvist, det var en månad sen sist, så det ska bli jättekul att höra vad hon tycker om dagsformen. Av henne får man alltid konstruktiv kritik och hon har massor med tips för att fixa till det som är mindre bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar