fredag 20 november 2009

Träning och laddning inför helgen...

I onsdags var jag i Södertäje och tränade i regnet. Imza har fin attityd, tyvärr har det gjort att hon ibland kommer lite långt fram vilket jag kompenserar med min vänster axel, så jag ser ut som en potatisskruv i vändningar och halter. Om jag inte vrider axeln hoppar Imza naturligtvis fram, för hon är ju van att se mig sån... Ska tas tag i efter helgen... Vi körde även inkallning och nu är farten bra men ställandet är inte klockrent, träna, träna. Sen gjorde jag en vittring och hon tar FEL pinne! Panik! det har hon inte gjort på evigheter om det nu ens hänt... Vi gjorde ett antal repetitioner, med korv på rätt pinne och tillslut kändes det ok. Varför ska allt hända nu, när jag varit dum nog att anmäla till debuttävlingen i elit till helgen. Men det är väl bara som vanligt, allt skiter sig i slutet, eller beror det på att man vet att det bara inte får gå fel??? Hur som helst har jag tränat fler gånger på vittringen och det känns som det har stabiliserat sig igen. Vi får väl se.
Igår träffade jag Maria Rydkvist i ösregnet i Nykvarn, även en ny talanggruppsmedlem, Anna-Carin med Petter var där. Vi körde positiv träning, inget bråk om att sitta på leriga planer eller annat som kan störa vår uppladdning. Tävlingen i helgen är i ridhus, så det kommer inte vara väder problem iallafall. Jag fick som vanligt tips och ideer på hur jag ska fortsätta vår träning. Anna-Carin och Petter var jätte trevliga att titta på, ett ekipage med fin attityd och riktigt "drag under galosherna". Fick några tankar om hur Imza ska göras kvickare...
Annars är det träningsvila fram till tävlingen, vi har inte kommit på hur vår optimala laddning inför tävling ska se ut, så vi provar oss fram. Får se om det är en galen understimulerad hund eller en riktigt tränings/tävlingssugen hund jag har på söndag.
Jag vet att vi inte är helt klara med elitmomenten, men tävlingen ska vi utnyttja som ett träningspass och se vilka brister vi har, så att vi kan träna vidare på dem.
Jag hoppas att vi kommer ha bra attityd, och kunna hålla ihop hela programmet, men även att vi får visa lite av det vi faktiskt har tränat på också!
Det är fler talanger som kommer till samma tävling så om inte annat hoppas jag kunna få njuta av deras fina program, och ha lite trevligt hundprat!

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för dig imorgon! Stort Lycka till!
    Kram från Ditte och Abby

    SvaraRadera