söndag 22 november 2009

Debuten avklarad....

och jag/vi får både ris och ros (av mig själv). Ros får vi för att vi höll koncentrationen genom hela programmet, även efter tabbarna. Imza hade fin attityd och det vi verkligen tränat mycket på gick bra! Hon klarade även en svår ruta (avslutningen på inkallningen låg ca en meter utanför rutan) där andra mer rutinerade ekipage hade problem. Ris får jag för att jag var otydlig i sitt kommenderingen i gå-rutan (hon stod), och tog i för mycket på stå-kommandot på inkallning (hon la sig). Metall apporten tappade hon, så den rullade på utsidan hindret, och då nollade vi det. Vittringen litar hon inte på sig själv, så fram, tar rätt direkt, släpper tittar igenom de andra tar rätt och kommer in.. Fjärren flyttade hon sig lite fram. Vi har aldrig länkat mer än 4 moment, så hon var trött på slutet, och både metall och fjärr blev väl slarvigare pga det. Måste då och då träna hela program!!!
Så här blev poängen:

Sitt i grupp 10
Platsliggning 10
Fritt följ 9 snett sitt
Gå rutan 7 sitter ej
Inkallning 6 en felaktig ställning
Rutan 9.5 tempo kon
Apport dirigering 9.5 tappat tempo i avslut
Hopp metall 0 inget återhopp
Vittring 6 släpper föremål, tempo in
fjärr 8.5 flyttar fram

Summasumarum 240.5 poäng och ett andra pris och 5 plac (av 11)

Bättre poäng känns inte långt bort, så nu ska jag träna och hoppas på att nästa tävling klarar sig bättre.

2 kommentarer:

  1. Såg väldigt trevligt ut! Och det är ju inte långt från 1:a pris trots missar.

    SvaraRadera
  2. Duktiga ni!!!

    En strålande debut ser det ut som!

    SvaraRadera