tisdag 10 augusti 2010

Träning på Stockholms Södra


Även i de mest vanskötta trädgårdar kan man hitta fina blommor....


Igår träffade jag några trevlig människor från Botkyrka för att träna tillsammans på SSBK. Vi höll till på en av de "övre" planerna, och den var bitvis blöt, och nu pratar jag inte om fukt i marken, utan mer som små 5 cm djupa sjöar.

Alla tre hundarna verkade lite störda av att helt plötsligt vada i vattnet, även om de i vanliga fall inte bryr sig om att bli våta om tassarna. Runt planen var det störningar som hundar, ryggsäckar och en och annan extern matbelöning.

Imza skötte sig fint, ett bra ff, det enda var att hon släppte mig med blicken när vi gick genom det värsta vattnet. Annars riktigt bra, inga nafs i språngmarsch ens:) Inkallningen (slät) var heller inget att anmärka på, utom att hon hade nosat när jag lämnade henne, dags för mer fokusträning!

Och så var det rutan... Konskicket bra, men skicket till rutan blev svårt, hon var på väg mot (en annans) ryggsäck och externbelöning. Jag lyckades dock få stopp på henne, och efter mycket om och men stod hon i rutan.
Andra skicket, slarvigt till kon, vill titta på ovan nämnda ryggsäck, men kom på sig o gick till konen. Bra rutskick, och därifrån fullföljde vi med inkallning och halt. Bra!

Vi tränade även mycket på gruppmomenten, och det är ju alltid välbehövligt! En bra träning i trevligt sällskap helt enkelt!

Ouzo fick göra ett par valpinkallningar, och skötte sig som vanligt bra!

Nu är jag inne på sista semesterveckan (så mycket semester det nu blir med en totalspeedad 1,5-åring som klättrar och pillar och hittar på bus hela tiden..), det ska bli riktigt skönt att komma tillbaka till vardagsrutinerna, även om jag undrar hur jag ska hinna med hundträning, ridning, jobb o familj. Ja,ja det löser sig nog..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar