söndag 18 juli 2010

Lydnadsläger i dagarna 4..

De senaste 4 förmiddagarna har ägnats åt lydnadsläger på Södertälje BK.

Vi var 16 st entusiastiska förare med blandad erfarenhet som deltog.

Det var 5 olika instruktörer som hjälpte oss med idéer och diskussioner så att alla skulle få ut mesta möjliga av lägret.
Efter första dagen kändes det inte helt bra, men resterande dagar var som jag ville!

Imza skötte sig med den äran, trots hettan. Jag trodde nog aldrig att hon skulle orka koncentrera sig så länge, särskilt inte med tanke på att damen är lite skendräktig, men som sagt överraskade hon mig, gullhunden!!

Jag passade på att jobba med de detaljer där det är bra med extra ögon. Jag lämnade även över belöningsansvaret på mina träningskompisar ibland, vilket jag tyckte var jättebra, eftersom jag lätt hamnar i att jag tycker att det alltid skulle kunna vara liiite bättre.. Imza älskade överrasknings momentet i att inte veta från vem belöningen skulle komma, och jag tycker att vi gjort stora framsteg, främst i hennes intensitet i sitt o ligg kvar.

Fria följet slipade vi på och det känns stabilt och riktigt bra, gå-runt rutan, hopp-metall, vittring och fjärrdirigering fick också en dust. Vi gjorde även ett antal entréer in på plan med varierande störning, och nu känns hon riktigt stabil även där, kul!

Ouzo har varit med som maskot och även han skötte sig över förväntan!
Han charmade (naturligtvis) alla, och fick lekaträna lite på plan han också. Mest har han iakttagit allt som händer runt omkring, lugnt och stilla. Åksjukan verkar ha gett med sig, idag kunde han t.o.m tugga på ben när han låg en stund i bilen, och inte en tillstymmelse till dregel på de sista resorna!

1 kommentar:

  1. Ja, Imza var toppen (som vanligt)! Härlig attityd (hos er båda). Och tack för alla fina tips. I morgon kväll ska jag träffa Hanna en stund och testa brädtipset :). Kram

    SvaraRadera