torsdag 22 juli 2010

Halvtid

Jaha, nu har halva min evighetslånga semester passerat. Följdaktligen borde då också hälften av alla saker man ska hinna med vara avklarade. Som ni kanske kan lista ut är så inte fallet...
Här kommer ett axplock från min (önske)semester lista:
-Rida härliga långritter i ljumna sommarkvällar
-Träna massor med hund i samma ljumma sommarkvällar
-Måla huset, egentligen, förbättringsmåla det vi missade/slarvade med för 9 år sedan (har för övrigt stått på varje semesterlista sen dess...)
-Göra rockad på barnrummen
-Tvätta fönster och tokstäda hus
-Bada med barnen (och hundarna)
-Ligga i hängmattan och läsa en god bok
mm mm

Och vad har det blivit av detta?
-Rida långritter i på tok för mycket värme, med tiotusen surrande elaka insekter runt omkring, som varken jag eller hästen uppskattar (tänk att man glömmer varje år att det finns saker som heter bromsar...)
-Tränat lite hund, men inte i de sköna kvällarna, utan mest mitt på dagen, medan lilla sonen sover... För varmt!!
-Varken en färgburk eller pensel i sikte.. Hinns kanske med andra delen av semestern, kanske..
-Barnrummen har flyttats och är nästan klara, bara det där lilla sista, och det kan kanske vänta till nästa semester, eller?
-Tvätta fönster behövs väl egentligen inte när man fortfarande kan ana träden utanför? Och huset blir ju stökigt på en gång, så är det någon vits att städa?
-Hundar och barn har iallafall fått några riktigt sköna dopp i havet!
-Hängmattan gick visst sönder för några år sedan, och det har ju inte direkt varit någon idé att köpa ny, med småbarn i huset. Och även denna semester blir det inte så mycket läsning, en 1.5-åring och en valp är inte helt optimalt att ha hemma om man vill vara stilla... Förresten så är jag ju ändå inte gjord för att vara stilla, det börjar krypa i kroppen efter ca 5 minuter och jag måste göra något annat, träna hund eller så..



Summasumarum, semestern hittills har varit underbar, jag hoppas att den fortsätter i samma anda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar