måndag 21 juni 2010

SM i dagarna 2


Igår kväll kom vi hem från att ha varit och tittat på SM i 2 dagar. Det var verkligen roligt att få träffa "gamla" talanggruppar igen.

Jag sprang lite mellan lydnadsringarna och agilityn, mest blev jag nog stående vid lydnaden. Jag såg många mycket trevliga ekipage, och fick mig en mental tankeställare när man såg förarna jobba på trots att det blev några missar här och där..

Jag vet ju att det är min svagaste (och sämsta) sida, att kunna släppa det som var och tänka på alla poäng som finns kvar att hämta hem.... Jag ska boka in en mentalkurs så fort Helene med Mick anordnar en, annars kommer vi nog aldrig komma någonvart.

En annan sak som kändes bra med att stå vid sidan och titta på är att man inser att även om man missar något så är man i gott sällskap, t.o.m de flesta riktigt rutinerade förarna gled inte igenom helt utan missar...

Imza fick vara med och mingla, och hon verkade inte berörd över miljön med högtalare, hundar och allt annat. Som vanligt charmade hon också en och annan och gjorde sitt bästa för att krypa under skinnet på dem. Lite spontan träning gjorde vi också, lite fjärrskiften med upp-hopp sitt och lite fritt följ.

Nästa år går SM i Stockholm, och fördelen då är ju att man slipper köra 70 mil med husvagn för att komma dit, så även om jag inte kommer med, kommer jag definitivt vara där och heja och njuta!

Detta SM var otroligt trevligt och välordnat, allt funkade bra, och det kändes att allt var välplanerat och genomtänkt!

Nu ska vi kämpa på för det här har verkligen något som gav mersmak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar