onsdag 16 juni 2010

Dags för semester....

Ibland undrar man om hjärnan är ur funktion för att det snart är semester eller om det är åldern som spökar :)

Igår gick jag med barnvagn, en dotter som nyss lärt sig att cykla utan stödhjul och min lilla norwhichterrier hane. Eftersom Imza löper försöker jag passa på att ta ut honom på separata promenader, och det verkar bättre att sätta honom utanför Konsum än en höglöpande och mycket villig Imza...

Jag band upp honom och vi gick in och handlade, när vi kom ut bestämde vi oss för att ta en annan väg hem, så vi fick en liten runda stället för att gå tillbaka samma väg. När vi nästan var hemma, efter ca 15 minuters promenad kom jag på att jag saknade något, efter ytterligare en stund kom jag på att jag glömt hunden utanför affären. Snabbt hem hämta bilen och åka tillbaka honom. Han stod och luktade på samma fläck som när jag lämnade honom, och verkade inte alls vara bekymrad över att blivit kvarglömd.....

Ja, vad ska man säga. Är glad att det inte var något barn jag glömt.

Hur som helst har jag snart semester och hoppas att min lilla hjärna landar igen, det kan ju behövas inför hösten med 3 barn som ska iväg till skola och dagis, och allt annat som ska skötas..

Imza träningen ligger lågt, vi har tillbringat helgen i Finland och då var hon hos hundvakt, och nu när hon höglöper har hon tankarna på andra saker än detaljer i lydnaden. När hon är glad och pigg passar jag på att träna små korta stunder, men som sagt mestadels vila för både henne och mig, vilket vi säkerligen behöver efter all träning det sista året.

Om en vecka så kommer lilla Ouzo hem till oss, en liten 8-veckors bc kille som jag längtar efter att få börja från början med! Om man ändå har 3 barn, en unghäst och 2 hundar kan väl inte en hund till göra någon större skillnad i det totala kaoset:)

Ha en trevlig semester och njut av sol och även de regninga dagarna! Vi ses kanske på SM i helgen, jag ska dit och hejja på både lydnads- och agilityhundar, och hoppas få massa inspiration till kommande träningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar