fredag 30 april 2010

Kurs för Maria Hagström

I onsdags var jag på kurs på Botkyrka Brukshundklubb för Maria Hagström. Det var väldigt trevligt och välordnat, även om vädrets makter inte var helt på vår sida. Jag hade fått en åhörar plats eftersom hundplatserna tog slut fort. Det var otroligt inspirerande att se och höra Maria "in action".
Den här gången var det mest fokus på detaljer och moment, vilket man ju kan diskutera och träna i en evighet...
De flesta hundar som var med hade "problem" som jag ser hos Imza, så jag fick massor med bra tips, det var även några hundar som imponerade stort på mig (vilket kanske inte är det lättaste). Nu vill man bara ha massor med tid, så att man kan prova och utvärdera vad som passar bra, och hur väl Imza svarar upp på det.
I princip är det väl inte några helt nya ideer men Maria hjälpte till med "slutknorren" och det är oftast där det lilla extra finns att hämta.
Om 3 veckor är det dags igen, och då ska vi fokusera på tävlingsträning och helhet, det ser jag verkligen fram emot!

Jag vill också passa på att önska alla jag känner "Lycka Till" på DM i Strängnäs i kväll, håller tummarna för er!

1 kommentar:

  1. Vad kul!!! Blir kul att komma igång med andra Maria också sen - har du varit i kontakt med henne?

    SvaraRadera