tisdag 27 april 2010

Jaha så var man med i TS oxå....

I förrgår fick jag ett telefonsamtal från en i Tävlingssektorn som undrade om jag kunde tänka mig att sitta med i ett litet, litet hörn.

Eftersom jag har svårt att säga nej, iallafall när det gäller saker som jag tycker om att göra, så var jag på mitt första möte igår. Jag blev ansvarig för att skicka in resultat till "Bästa Appellklubb" resp "Bästa Lydnadsklubb", det lär ju inte bli så betungande eftersom det är i princip bara jag och ett par till som tävlar..

Jag har även lovat att ställa upp som TL eller annan funktionär på våra lydnadstävlingar. I ett svagt ögonblick lyckades jag också lova att ha träningskvällar där jag hjälper de som kommer med ett moment eller något annat problem. Och, ja just det, vi ska ha en liten uppvisning på Hundens Dag på HMBK den 8maj också. Det var väl ett litet, litet hörn...:-)

Så, då var det här året fixat... Jag gillar verkligen att lära ut till andra, särskilt om de är lyhörda och flitiga, och vad gör man inte för att få lite fler tävlingsekipage, jag vill ju ha sällskap ut på tävlingarna!

I torsdags red jag också min första dressyrlektion med min unghäst,han skötte sig utmärkt, även om han la i backen ett par gånger. Lastade själv, in i ridhus för första gången, träffa nya hästar och ändå kunna jobba, det känns lovande. Nu ska jag rida dressyr 2 gånger per vecka, och jag hoppas att både hans och min kondis blir betydligt bättre av det.

Idag står det hundträning i Gnesta på schemat. Ska fortsätta få hjälp med vittringen, den har börjat se riktigt bra ut! Sist jag hade hjälp med den, så fick "TL" klicka och belöna när Imza tog rätt pinne, och så vänder jag Imza tillsammans med mig, så hon inte ser när de lägger ut pinnarna, och det verkar ha sänkt apporteringstänket. Håller tummarna för att det funkar idag med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar