söndag 18 april 2010

Elittävling

Idag var jag på Botkyrka BK och tävlade vår tredje elitlydnadstävling.Imza kändes inte på topp, och det blev ingen topp prestation, men ett 1:a pris lyckdes vi få, och ett litet delmål är ju lydnadschampionatet, och nu saknas det bara ett 1:pris till så är vi i hamn.
Tävlingen var upplagd på ett annorlunda sätt med 2 domare på 2 olika planer, först körde vi sittande i grupp och platsliggning, sen var det dags för gå-ruta, inkallning, hopp-metall och vittring för ena domaren, sen bytte man plan och körde frittfölj, ruta, dirigeringsapportering och fjärr för den andra domaren. Jag fick sista lotten och på den stod det naturligtvis 1... Hade svårt att veta hur jag skulle förbereda plan byte, detta var ju helt nytt för mig också..

Såhär blev iallafall resultatet:

Platsliggning 10
Sitt i grupp 10
Fritt följ 8
Gåruta 9
Inkallning 9
Rutan 8.5
Dir apport 10
Hopp-metall 8
Vittring 5
Fjärr 9

Jag känner mig väl inte riktigt värd alla poäng men det är ju domaren som dömer..

Nu måste vi ta tag i vittringen på ett tävlingsmässigt sätt, det har ju funkat bra när jag står nära, men farten dit får henne att tappa koncëntrationen. 2 veckor till nästa tävling, svårt att göra mirakel men försöka kan man ju alltid!

Grattis till Leif och Lakrits som med dagens seger måste vara klara för SM, Anna och Juni gjorde ett delvis superfint program med några nesliga tabbar. Nästa år är det deras tur att komma till SM!

4 kommentarer: