tisdag 30 mars 2010

Tävlingen närmar sig...


Eftersom jag inte hört något annat antar jag att appellspåret på söndag blir av. Det är ju så att man blir lite nervös, har inte spårat på ett halvår, och med alla dessa lukter i marken så vet man ju inte hur det går. Lydnaden borde hon iallafall klara hyfsat, det värsta blir väl för mig att hålla i kopplet på linförighet, det var ju ett tag sen vi gjorde det... Idag provade jag också för första gången ett framförgående med koppel, och det gick väl sådär kan man sammanfatta det, med lite tur o träning kan vi nog få betyg på det iallafall. Budföringen är klockren, så jag hoppas att det håller i sig.. Det känns rätt konstigt att veta att man ska tävla om några dagar och inte har 100% koll på att allt funkar, men som sagt är denna tävling mer på skoj för oss. Jag hoppas att jag hittar en hyfsat snöfri plätt och hinner lägga ett eller två spår innan söndag, men det återstår att se, nu ska jag ju jobba resten av veckan. Jag har anmält mig till Gnestas appellspår den 17/4, så vi har ett försök till på oss om det här inte går vägen. Jag har ju i flera veckor trott att det snart är dags för löp, men ännu har jag inte sett skymten av några droppar, så nu hoppas jag att hon håller sig över söndag åtminstone.

Idag har jag varit i Gnesta och tränat, fick kommendering på linförigheten, och det bryr hon sig inte om, däremot blev det en tjuvstart på inkallningen, men efter att jag gått tillbaka och satt henne på nytt, gick det bra. Nu på eftermiddagen har jag tränat lite i trädgården, på sina ställen ser man gräset, jippie! Det blev mycket springa runt konen träning, inkallning och lite apportering o vittring hanns också med innan min lilla 1-åring hade tröttnat på att stupa med ansiktet ner i snön. Det är inte lätt för honom att gå med alla dessa regnkläder och stövlar och annat som är nödvändigt för tillfället.

1 kommentar: