tisdag 16 november 2010

Vi gjorde det!

På tävlingen i helgen fick vi till både bra poäng och, viktigast av allt, en riktigt bra känsla! Imza svarade upp på mina belöningar precis som jag vill, och hon behöll sin energi genom hela programmet!
Vi fick en del missar, så vi var inte på topp, men ändå räckte det till 291.5 poäng och vinst. Nu snittar vi 288 poäng, så det krävs en höjning för att få vara med på SM, men jag hoppas att vår fina form kan hålla i sig ett tag.
Det bästa var ändå att känna att vi kunde komma igen från botten, och nu hoppas jag att vi lyckas konservera den här känslan ett tag.
Rutan är jag så nöjd med, allt blev precis som jag ville, bra fart till kon, bra fart till ruta, snabb reaktion på stå och ligg och bra tempo och placering på ingången! Det belönades med en 10, men det händer ju ibland att domarens 10:or inte är riktigt välförtjänta enligt mina mått, men nu var det så. Skön känsla, när man står och njuter av att se sin egen hund arbeta! Mera såna här tävlingar, tack!

1 kommentar:

  1. Grattis!!

    Och det är inte alls omöjligt att poängen räcker till SM

    SvaraRadera